Kaipaatko työkaluja stressin, ahdistuksen tai jännityksen vähentämiseen?

Mindfulness on hyväksyvää tietoista läsnäoloa. Säännöllisen mindfulness-harjoittelun tiedetään vähentävän stressiä ja ahdistusta.

Harjoittelu on keino lisätä itsetuntemusta, parantaa keskittymiskykyä ja oppia tunteiden säätelyä.


Kuuden kerran Mindfulness stressinhallinnassa –työpajassa opetellaan

  • olemaan läsnä hetkessä
  • havaitsemaan tarkemmin omia ajatuksia, tunteita ja kehon viestejä
  • hyväksyvää ja myötätuntoista suhtautumista itseen
  • keinoja stressin ja jännityksen vähentämiseen
  • keinoja vaikeuksien kohtaamiseen


Työpajassa on kuusi kahden tunnin mittaista kokoontumista, joissa tehdään erilaisia mindfulness-harjoituksia sekä käsitellään kokoontumiskerran teemaa myös keskustellen. Tavoitteena on integroida mindfulness-harjoittelu osaksi jokaisen osallistujan arkea, joten omatoiminen harjoittelu kokoontumiskertojen välillä on olennainen osa työpajaa. Harjoitteluun on hyvä varata noin 30 minuuttia päivässä koko kuuden viikon ajan.

Aika ja paikka:

  • 28.10.-2.12.2019 maanantaisin, klo 10.00-12.00

  • luokka Majakka (M140), Otakaari 1

HUOM: Työpajaan otetaan korkeintaan 12 opiskelijaa. Haastattelemme osallistujat etukäteen, jotta voimme suunnitella työpajan mahdollisimman hyvin osallistujien tarpeita vastaavaksi. Huomioithan, että työpaja ei sovellu akuutissa kriisitilanteessa oleville. Työpaja on suomenkielinen.

Ilmoittautumiset viimeistään 23.10.2019: opintopsykologi[at]aalto.fi

Lisätiedot: opintopsykologi[at]aalto.fi tai puhelimitse ryhmän vetäjiltä: Minna Nevala (040 353 8112) tai Sanni Saarimäki (050 501 8773).