Kaipaatko työkaluja stressin, ahdistuksen tai jännityksen vähentämiseen? Mindfulness on hyväksyvää tietoista läsnäoloa. Säännöllisen mindfulness-harjoittelun tiedetään vähentävän stressiä ja ahdistusta. Harjoittelu on keino lisätä itsetuntemusta, parantaa keskittymiskykyä ja oppia tunteiden säätelyä.

Mindfulness stressinhallinnassa –työpajassa opetellaan

  • olemaan läsnä hetkessä
  • havaitsemaan tarkemmin omia ajatuksia, tunteita ja kehon viestejä
  • hyväksyvää ja myötätuntoista suhtautumista itseen
  • keinoja stressin ja jännityksen vähentämiseen
  • keinoja vaikeuksien kohtaamiseen

Työpajassa on kuusi kahden tunnin mittaista kokoontumista, joissa tehdään erilaisia mindfulness -harjoituksia sekä käsitellään kokoontumiskerran teemaa myös keskustellen. Tavoitteena on integroida mindfulness-harjoittelu osaksi jokaisen osallistujan arkea, joten omatoiminen harjoittelu kokoontumiskertojen välillä on olennainen osa työpajaa. Harjoitteluun on hyvä varata noin 30 minuuttia päivässä koko kuuden viikon ajan.

Aika: 24.2.-30.3.2020, maanantaisin klo 9.30-11.30 

Paikka: kokoustila Y115, Otakaari 1

Ilmoittautuminen: 16.2.2020 mennessä opintopsykologi@aalto.fi HUOM: Työpajaan otetaan korkeintaan 12 opiskelijaa. Haastattelemme osallistujat etukäteen, jotta voimme suunnitella työpajan mahdollisimman hyvin osallistujien tarpeita vastaavaksi. Huomioithan, että työpaja ei sovellu akuutissa kriisitilanteessa oleville.

Lisätiedot: opintopsykologi@aalto.fi tai puhelimitse ryhmän vetäjiltä: opintopsykologi Minna Nevala (040 353 8112) ja opintopsykologi Sanni Saarimäki (050 501 8773).

Työpaja on suomenkielinen.